Saturday, July 5, 2008

yenilenen sayfa istemiyoruz

"küçük boyutlu içeriklerde yenilenen sayfalar istemiyoruz" desturuyla hareket etmek gerek.
bence (heleki içerik statikse) içeriği tek sayfa içinde bi elemana (div, span ya da iframe olabilir) yüklemek gerek. mutlaka gerek. her defasında tarayıcıyı yormaya gerek yok. yorulan sadece tarayıcı değil, sayfa yenilenmesi ile ekranda meydana gelen kıpırtı ile ziyaretçinin gözleri de yorulur ve hatta bu katarakta kadar gider (önemsiz bi not).
burda div elemanına yükledim.
linklerin onclik eylemine get_text fonksiyonumu koymak çok mantıklı gelmişti bana.
linklerin onclik eylemine get_text fonksiyonumu koymak çok mantıklı gelmişti bana.
.... href="#" onclick="get_text(15)".... gibi

function get_text(url){
var xmlHttp = null;
if (window.XMLHttpRequest){xmlHttp = new XMLHttpRequest();}

else if (window.ActiveXObject){xmlHttp = new ActiveXObject("Microsoft.XMLHTTP"); }
else { }

xmlHttp.open('GET', url, false);
xmlHttp.send(null);
return xmlHttp.responseText;
}


function icerik(id){
var page=id+".php"; // bu dinamik olarak da oluşturulabilir
// mesela ->
// var page="get.php?content="+id;
var htm_icerik=get_text(page);
document.getElementById("divvvv").innerHTML =htm_icerik;
// document.getElementById("iframe1").src =page;
// eğer var olan sayfaları yüklemek isteseydim de bunu yapardım
}

No comments: