Monday, February 2, 2009

javascript googledan reset.css css-reset.com'dan

daha evvel bazı avascript kütüphanelerini google'dan yükleyerek hız ve pratiklik kazandığıma değinmiştim.
Aynı şekilde jquery, mootools gibi kütüphaneler için de googl ajax library api'den faydalandığımı yazmıştım.

çokca kullandığım bir dosya da reset.css dosyası.

bunu sürekli oluşturmak yerine css-reset.com'dan istediğim birini seçip sayfaya dahil ediyorum. bu şekilde daha fazla CDN kullanarak havaya girmiş oluyorum.
http://www.css-reset.com/
temelde hem reset.css dosyasını ordan oraya taşımamış oluyorum, ve üstelik hızlı bir sunucudan yüklüyorum, sayfama hız katabileceğini düşünerek.



---


We currently host:

- 648 bytes

- 483 Bytes

-380 bytes

- 23 bytes

6 comments:

ömer ölmez said...

bir gün o steden css in kaldırıldığı durumda sıkıntı olmayacakmı pek i ?

Unknown said...

tamamen güvenle ilgili aslında.

google'a güvenim sonsuz :), aynı şekilde yahoo'ya da, fakat css-reset.com a sadece kullanıcı sayısının yüksek olması nedeniyle biraz güveniyorum, marka olmadığı için fazla güvenemiyorum.

ancak ben genelde ilk css yüklemelerde dosya durumunu bir seferliğine php tarafından kontrol eder ve uygun olmayan dosyanın yerine başka bir dosya adresi yerleştiririm örneğin css-reset.com daki yahoo reset css dosyası uygun olmadığında (erişilemedğinde) yerine yahoo tarafından host edilen reset.css yi koyarım (mirror), bunu bir session başına bir kontrol ile yaparak emin olurum.

Aynı zamanda geliştiriciler için de bu tarz uzak dosyaların kullanılması kalabalıüı engelleyecektir. Proje sunumu sırasındaysa istenirse dosya indirilerek dahil edilebilir, diye düşünüyorum :)

Anonymous said...

*{margin:0;padding:0;} işe görmüyor mu acaba? Birkaç farklı sıfırlama var da. Mesela Meyer'inki epey uzun. Bu bahsettiğimden farkı nedir onun? Daha sonra sıfırlananları geri çevirmesi daha uzun olması mı? :)

Unknown said...

Üşendiğim zaman onun gibi yapıyorum her şeyimi tekrar kendim ayarlıyorum (zaten öyle yapmıyor muyuz sanki?)
* { margin:0; padding:0; border:0; }

bunun için ayrıca satırlar dolusu bir reset.CSS hazırlamanın ve hatta buna hususi bir ad vermenin anlamı yok gibi. Ancak sıfırlamamın gereksiz olduğunu söylemiyorum tabiki.

Örneğin şuna bir göz at. Yaptığı tek şey her elemanın pad ve marj ayarlarını sıfırlamak değil. Meyer'in kodu da öyle. Tek yaptığı pad ve marj sıfırlama değil.

Kod:
body{padding:0;margin:0;}
h1,h2,h3,h4,h5,h6,ul,li,em,strong,pre,code{padding:0;margin:0;line-height:1em;font-size:100%;font-weight:normal;font-style: normal;}
table{font-size:inherit;font:100%; border:0; margin:0; padding:0;}
ul{list-style:none;}
img{border:0;}
p{margin:1em 0;}


Temel düşüncem şu !
Daha rahat çalışmamı sağlıyor. Her elemanı kendime göre tekrar şekillendirmek daha mantıklı (evet strong, bold, h1 gibi temel elemanları dahi tekrar temama uygun şekillendiriyorum)

Anonymous said...

Bu Meyer'inki gibi örnekler her şeyi sıfırlıyor ve biz sonra onları kendimize göre yeniden biçimlendiriyor olsak da, en sağlamı o oluyor yani. Hem tarayıcıdan tarayıcıya da fark etmemiş olur.

Unknown said...

evet :)amaç bu
kendin istediğin gibi görünsün :)