Saturday, April 25, 2009

phpmailer türkçe karakterlerin outlook ile sorunlu görünmesi meselesi

ÇÖZDÜM-BULDUM


phpmailer php uygulamalarımda tüm mail ihtiyaçlarım için biçilmiş kaftan.
Fakat bir kaç gün önce tesadüfen şunu fark ettim; gönderdiğim utf8 karakterli mailim gmail, yahoo gibi webmail-client lar üzerinden sorunsuz okunsa da outlook 2003 ve outlook 2007 ile bütün latin olmayan karakterler eksik ve doğru değildi.

halbuki: $mail->CharSet  ="utf-8";  yapmıştım.demekki utf8 kodlayıp göndermek yetmiyormuş.
ardından şunu da yazdım (umutsuzca, çok alakalı olmasa da: $mail->Encoding="base64";
fakat hala outlook ile sorunlu. Sonra fark ettim ki mail göndermeden önce gönderilecek maili (mysql den verileri çekerek) hazırlayan php dosyası kaydedilirken (notepad++ yüzünden) utf8 olarak kaydedilmiş.


dosyayı açtım ve farklı kaydederken kodlama olarak utf8 seçtim. sorunmu düzeldi

--
ek phpmailer ile bazı örnek uygulamalara ve detaylara şu adresten erişilebilirsiniz : http://phpmailer.codeworxtech.com/index.php?pg=examples


Örneklere doğrudan bağlantılar:
Basic Mail() Example
Advanced Mail() Example

Basic Sendmail Example
Advanced Sendmail Example

Basic Qmail Example
Advanced Qmail Example

Basic SMTP Example
Basic SMTP (no authentication)
Advanced SMTP Example
Advanced SMTP (no authentication)

SMTP / Database Example

Basic Gmail Example
Advanced Gmail Example

Basic POP before SMTP
Advanced POP before SMTP

2 comments:

Şentürk Bilen said...

class.phpmailer.php dosyası içerisindeki
'public $CharSet = 'iso-8859-1';'
şeklinde olan satırdaki 'iso8859-1' i 'utf-8' olarak değiştiriseniz kesin olarak çözülmüş olacaktır.

Anonymous said...

Çok teşekkürler, çok işime yaradı